SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra frokenanna.dk.
frokenanna.dk ejes og drives af Frøken Anna I/S, CVR-nr. 27403913, Broen shopping, Exnersgade 18, 6700 Esbjerg, Danmark,
tlf. +45 42 77 47 74
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på www.frokenanna.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.


BESTILLING OG BETALING
www.frokenanna.dk er åben døgnet rundt, og du kan derfor altid handle hos os.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan helt frem til selve
bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt vil først blive medregnet ved ordregodkendelsen.
Når du er klar til at bestille, klikker du på “gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Herefter går din ordre videre til www.frokenanna.dk

Priser:
De viste priser på www.frokenanna.dk er inklusiv 25% moms og i DKK
Vi tager forbehold for trykfejl og udsolgte varer.

Betaling:
Vi hæver først pengene når ordren godkendes og afsendes fra os.
Vær opmærksom på, at hvis du betaler med debetkort eller mobilepay reserverer banken beløbet. Vi modtager først betalingen, når vi godkender bestillingen. Vi tager imod følgende betalingsmetoder:

  • Dankort
  • Dankort/VISA-Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • Meastro
  • MobilePay

Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort eller MobilePay.

Ordrebekræftelse:
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Faktura er vedhæftet i mailen du modtager, når ordren er afsendt. Den vedlagte faktura i pakken skal vedlægges hvis varen ønskes returneret eller ved reklamation. Ordrebekræftelsen er ikke endelig før vi har godkendt den og du har modtaget en faktura. Der tages højde for udsolgte vare eller fejl på siden.


FRAGT & LEVERING
Alle ordre afsendes fra dag til dag, såfremt varen er på lager, og bestilt inden kl. 10.00. Skulle de(den) bestilte varer mod forventning ikke være på lager, så vil du modtage besked herom med det samme.
Vi samarbejder med GLS, som står for levering af vores pakker, både til private samt erhverv – og normal er leveringstiden 1-3 hverdage. Hvis du ikke modtager noget fra GLS om afhentning inden for 3 hverdage, bedes du kontakte Frøken Anna på 42 77 47 74 eller frokenanna@live.dk

Pakkeshop:
Varerne sendes i Danmark med GLS til en valgfri pakkeshop. Du vil modtage en mail/sms fra GLS, når din pakke er klar til afhentning.
Alle pakker kan spores via GLS hjemmeside.

Fri Fragt:
Frokenanna.dk tilbyder fragtfri levering ved køb over DKK. 299,- i Danmark. Ved køb under DKK. 299,- er fragtprisen DKK. 39,-

Leveringstid:
Forventet leveringstid er i Danmark 1-3 hverdage.

Køb og afhent i butikken:
Køb online og vælg at afhente din bestilling i vores butik. Du vil modtage en mail/sms når din bestilling er klar til afhentning.
Er din ordre en gave, klarer vi også den uden beregning. Det eneste du skal gøre, er at notere det i bemærkningsfeltet.
Husk at medbringe din online kvittering ved afhentning i butikken.

Åbningstider i butikken:
Man-fredag 10.00-19.00
Lørdag og søndag 10.00-17.00


FORTRYDELSESRET
Frokenanna.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra modtagelses datoen. Du har pligt til at returnere varen i sammen stand og mængde, som den er modtaget.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Husk at vedlægge ordrebekræftelsen ved returnering.

VIGTIG: Du skal sende varerne retur senest 14 dage fra modtagelsesdatoen.

RETURNERING
Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage.
Husk at vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. 

Returvarer sendes til nedenstående adresse:

Frøken Anna

Broen shopping

Exnersgade 18

6700 Esbjerg
Denmark

Varerne skal returneres med originale mærker m.m.
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for
pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

24 måneders klagerettighed

Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr 

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores emailadresse frokenanna@live.dk.



Returpakker skal sendes med omdeling eller bruge vedlagte GLS Returlabel:
Du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. Vi anbefaler dog at bruge Postnord eller GLS.
Vi anbefaler, at du sender din returpakke med Track and Trace, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, er der mulighed for at spore denne.
Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Ved brug af vores GLS Returlabel, fratrækker vi kr. 45,- for din returtotal.

Returnering i fysisk butik:
En vare købt på webshoppen, kan altid returneres i vores fysiske butik i Broen shopping. 

Husk at medbringe din ordrebekræftelse.

Bytte:
Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnere varen og lave en ny ordre via webshoppen. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto.
Husk at vedlægge ordrebekræftelsen.

Tilbagebetaling:

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
– Du reelt har taget varen i brug.
– Hvis mærkat/label er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler.
– Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
– Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer.
– Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art,
egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde de fungerer på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på skoæsker, så vi kan genbruge den – hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

Spørgsmål vedr. returnering:
Hvis du har spørgsmål kan du rette henvendelse til vores kundeservice, på mail frokenanna@live.dk eller ved at ringe på +45 42 74 47 74 (Mandag – Fredag 10.00-19.00)

Varen sendes derefter til:
Frøken Anna
Broen shopping

Exnersgade 18

​6700 Esbjerg
Danmark.

PERSONDATA
For at kunne handle på www.frokenanna.dk skal du som minimum oplyse:
Navn, adresse, mailadresse og telefonnummer.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en
omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

KLAGEADGANG
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk +45 42774774, pr. mail frokenanna@live.dk
Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse frokenanna@live.dk
Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.
Følg linket for at indgive en online klage hos:
Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintSta…

Frøken Anna er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse kan ske via kontaktoplysningerne anført nedenfor:

Frøken Anna

Broen Shopping

Exnersgade 18
6700 Esbjerg
Danmark
CVR-nr.:DK27403913

frokenanna@live.dk


Hvad bruges dine oplysninger til

Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, samt at kunne administrere dine rettigheder til at kunne returnere og reklamere, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og kunne tilbyde dig vores services.

frokenanna.dk indsamler og behandler dine persondata når du besøger vores hjemmeside, gennemfører et køb af vores produkter, opretter en kundekonto, anmelder vores hjemmeside, ved kontakt på vores mail, ig eller fb. Profil, eller ved reklamation.

Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, eventuelt opståede retskrav, bogføring og regnskab. Ved køb på frokenanna.dk indsamles IP-adressen med det formål at varetage vores interesse i at kunne forhindre svig.

Hvilke personoplysninger indsamler vi:

Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, varehistorik.

Dine oplysninger om, hvilke varer du har købt registreres hos frokenanna.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes, jf. bogføringslovens §10.

Personoplysninger sælges ikke til tredjemand og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.




Hvem kan vi dele dine oplysninger med

Vi kan dele oplysninger om dig med vores fragtfirma, som pt. er GLS med henblik på levering af din bestilling på frokenanna.dk

Det kan være samarbejdspartnere til levering af it-services (databehandlere), der behandler oplysninger på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift af systemer og forbedringer af frokenanna.dk, Analyse- og segmenteringsplatforme, såsom Google Analytics, Facebook Buiness Manager eller Google Adwords.




Hvor lagres dine personoplysninger

Vi har vores webshop gennem Wordpress og betalingssystem igennem Nets, der fungerer som vores databehandler. 

Godkendte databehandlere

Følgende virksomheder håndterer data for frokenanna.dk

Google
Epay/Bambora
Wordpress

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger

Dine oplysninger om, hvilke varer du har købt registreres hos frokenanna.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes, jf. bogføringslovens §10.




Hvilke sikkerhedsforanstaltninger har vi truffet

Hos frokenanna.dk gør vi vores bedste for at passe godt på dine personoplysninger.
Vi sikre dine personoplysninger gennem tekniske sikkerhedsforanstaltninger med henblik på at beskytte dine oplysninger mod uvedkommendes adgang, manipulation, destruktion/sletning eller tab af oplysninger.

Hvilke rettigheder har du

Som kunde hos frokenanna.dk har du som registreret kunde altid ret til at sende dine indvendinger mod registreringen, samt indsigt og berigtigelse af dine oplysninger på frokenanna.dk. Disse rettigheder har du efter persondataloven.

Du kan til enhver tid anmode om at få dine personoplysninger hos frokenanna.dk slettet.

Hvis du mener at www.frokenanna.dk behandler dine personoplysninger ulovligt, har du mulighed for at indgive en klage til det danske Datatilsyn.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, bedes du sende en mail til kundeservice: frokenanna@live.dk


COOKIE POLITIK

Når du besøger www.frokenanna.dk og dets undersider, indsamles oplysninger om dig, som anvendes til at forbedre indhold og tilpasse siden. Herunder kan du blive oplyst om hvad vi indsamler, hvordan vi behandler det, samt hvad vi anvender oplysningerne til.

Hvad er cookies?
Ved dit første besøg hos frokenanna.dk, vil der fremkomme en boks i bunden af siden med accept af vores cookie politik og betingelser. En cookie er en tekstfil, der opmagasineres i din browser og registrere din færden på nettet. Oftest bliver en cookie brugt til, at registerer din adfærd ud fra statistikker, der skal forbedre brugeroplevelsen på en side.

Hvordan undgår jeg cookies?
Hvis ikke du ønsker at gemme cookies på din webbrowser, kan du selv spærre for alle cookies, de nuværende på din browser, eller få en påmindelse inden de gemmes.
Her kan du få mere viden om hvordan du kan undgå cookies generelt.
Når du spærrer eller sletter cookies, vil du opleve at annoncer bliver mindre relevant, og vil optræde oftere.

Cookies på Frokenanna.dk
Hos FrokenA Anna bruger vi statistik til, at få demografiske og brugerrelateret viden om hvem, der besøger vores side. Det kan fx være statistik over hvor længe du er på siden, hvilke sider du er inde på, om du har besøgt os før, samt hvilken browser du benytter. Dette for at forbedre din oplevelse på vores side og få mere viden om din adfærd. Vi videregiver information til tredje parter, hvis det kræves i tilfælde af myndigheds krav.

Nødvendige cookies
De nødvendige cookies bruger vi hos Froken Anna til, at gøre hjemmesiden brugbar ved brug af basale funktioner, fx navigations-muligheder og indgang til sikret områder. Hvis ikke vi bruger disse cookies, vil siden ikke fungere.

Statistiske cookies
De statistiske cookies bruges af frokenanna.dk til at indsamle og analysere på, hvordan du interagere med siden. Disse oplysninger er anonyme. Vi anvender fx Google Analytics til at anskaffe viden om, hvordan du navigerer rundt på vores side. Disse oplysninger registreres af Googles server. Vi videregiver trafikmålingsoplysninger til vores partnere i anonym form, med det formål at dokumentere trafikken på frokenanna.dk